پله پله با فناوری های اینترنت
 
 

 

وقتی نخستین وب اپلیکیشن تان را می سازید و آن را در اختیار کاربران قرار می دهید، احتمالا از میزان بازخوردهایی که نشان می دهد به چه چیزهایی دقت نکرده اید، متعجب خواهید شد. 

بسیاری از آنها در ابتدا کاملا واضح به نظر می رسند اما وقتی کار طراحی و برنامه نویسی را شروع می کنید فراموش می شوند. این موارد مانند چاشنی غذا هستند: موقع غذا خوردن به سختی متوجه وجود آنها می شوید. اما وقتی فراموش شده باشند غذا مزه خوبی ندارد. در اینجا سراغ ۱۰ مورد مهم می رویم که اغلب در طراحی یک وب اپلیکیشن فراموش می شوند. در قسمت اول با ۵ مورد اول آشنا می شوید و در قسمت دوم سراغ بقیه موارد می رویم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

روز گذشته در نردبان از « سوالاتی گفتیم که نباید از یک طراح وب پرسید » در آن مطلب روی صحبت بیشتر با کسانی بود که می خواهند یک سایت یا پروژه آنلاین جدید راه اندازی کنند. امروز سراغ طراحان وب می رویم و قصد داریم در مورد نکاتی صحبت کنیم که به طراحان کمک می کند تا همیشه به روز بمانند و روندی رو به رشد داشته باشند. 

اگر به عنوان طراح یا توسعه دهنده کار می کنید، حتما این تجربه را داشته اید که گاهی اوقات حس می کنید مشغول انجام یک کار تکراری هستید. در حالی که ذات این کار بر پایه یادگیری و تغییر مداوم است. پس این نکات را فراموش نکنید.



ادامه مطلب ...


 

اگر قصد دارید که یک وب سایت داشته باشید اولین قدم شما پیدا کردن یک تیم طراحی وب است. گروهی که بتوانند ایده های ذهنی شما را به واقعیت تبدیل کنند. امروزه طراحی وب به عنوان یک رشته تخصصی در دانشگاه های معتبر دنیا تدرس می شود و افراد تخصص های مختلفی را در این رشته کسب می کنند. 
اگر برای طراحی وب سایت خود به یک تیم تخصصی مراجعه کنید فردی مسئول راه اندازی بخش ملموس و قابل رویت کار و پیاده سازی ایده های بصری شماست این بخش از کار را Front-End می نامند و در کنار این فرد تیم دیگری وجود دارد که طراحی پشت صحنه را بر عهده دارد که اصطلاحا ‌Back-End کار است. این فرد مسئول کنترل کیفیت «عملکرد های» وب سایت است، اینکه وب سایت شما اطلاعات را چگونه ذخیره می کند و آیا سیستم فروش آنلاین شما درست کار می کند یا نه… مثال هایی از کار آنها هستند. 
مشکل بزرگ اینجا است که معمولا مشتری ها اطلاعات بسیار کمی در این مورد دارند. حالا تصورش را بکنید که در یک جلسه ملاقات بین مشتری (کاملا بدون اطلاع) و تیم طراحی وب چه اتفاق هایی رخ می دهد. اگر تجربه کارهای قبلی را داشته باشید می دانید که گاهی اوقات این جلسه ها به گونه ای می شود که انگار به دو زبان متفاوت صحبت می کنیم. گاهی اوقات هم سوالاتی توسط مشتریان پرسیده می شود که سبب از کوره در رفتن تیم طراحی خواهد شد! 



ادامه مطلب ...


 

اولین قدم شما برای انجام توافقات اولیه با مشتری ای که برای تولید یک نرم افزار به شما مراجعه می کند چیست؟ 
اگر تا به حال پیشنهاد اجرای پروژه ها را در قالب یک طرح مکتوب یا اصطلاحا پروپوزال به مشتری ارائه می کردید، حتما شما هم با من هم عقیده هستید که کاری است دشوار، که باید با وسواس ویژه ای انجام شود. اتفاقی که به شکل معمول می افتد، شما هستید که باید منتظر پاسخ مشتری باشید. بعد از چند هفته که خبری دریافت نکردید موضوع را پیگیری می کنید و متوجه می شود حتی یک نگاه اجمالی نیز به آن انداخته نشده است. دسته ای هم داکیومنت را ورق زده اند و بخش قیمت و زمانبندی را خوانده اند و بدون در نظر گرفتن جزئیات سعی می کنند چانه زنی کنند. 
در این مقاله تجربیات یک شرکت توسعه دهنده نرم افزار های تحت وب را با شما در میان می گذاریم و در مورد خوب و بد این کار حرف می زنیم و راه های عملکرد بهتر در این زمینه را با شما در میان می گذاریم.



ادامه مطلب ...


 

می خواهیم در مورد یک تست بازاریابی و روشی برای طراحی وب صحبت کنیم. چیزی که «تست A/B» نام دارد و نامش این روزها زیاد شنیده می شود. افرادی زیادی معتقد اند که نتایج تست A/B کمک زیادی به افزایش فروش شما خواهد کرد. 

در این روش شما دو نسخه متفاوت از طراحی وب سایت یا اپلیکیشن تان را در اختیار گروه تست قرار میدهد و هدفتان را هم مشخص می کنید. یک گروه با نسخه A کار می کنند و گروه دیگر با نسخه B مشغول می شود. بررسی نتایج و مقایسه آنها به شما نشان می دهد که کدام طراحی مناسب تر و بهینه تر است.


زمانی که شما صاحب یک کسب و کار هستید، همیشه دغدغه دارید که آیا تلاش های بازاریابی شما، بهترین بازدهی را دارد یا خیر، به زبان ساده تر آیا شما از تمام پتانسیل خود برای بازاریابی استفاده کرده اید یا خیر. درست است که یک طرح عالی قطعا به فروش شما کمک خواهد کرد و باعث جذب مشتری خواهد شد اما، داشتن استراتژی و استفاده به جا از فرمول های اثبات شده، باعث می شود که شما علاوه بر اینکه از فروش خود اطمینان حاصل می کنید در زمان هم صرفه جویی کنید. یکی از این فرمول ها تست A/B است.تست A/‌B یا تست قطعه ای (split testing) در سال های اخیر توسط توسط شرکت هایی که می خواستند طرح هایشان را با رویکرد بازاریابی ارائه کنند رواج یافت. این یک بهینه سازی ساده است که شرکت ها می توانند به بالاترین سود خود برسند.


در این مطلب ما به فلسه پشت پرده این آزمایش خواهیم پرداخت و درآخر این شما هستید که تصمیم می گیرید که از این تست در روند طراحی خود استفاده کنید یا نه. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

همانطور که می دانید، بحث داشتن یک وب سایت خوب تنها محدود به مسائل فنی و کاربردی آن نمی باشد. اگر چه رعایت استانداردهای طراحی و کدنویسی و نیز محتوای سایت شرط لازم برای داشتن یک وب سایت ایده آل است، اما موارد دیگری هم وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آن ها، بازدید کننده علاقه ای به بازگشت دوباره به وب سایتتان نشان نخواهد داد. از نظر روانشناسی، رنگ بندی سایت یکی از مهم ترین فاکتورها برای جلب نظر بازدید کننده محسوب می شود. 

شاید شما بهترین و جدیدترین محتوا را در سایت خود داشته باشید، یا از نظر فنی امکانات فوق العاده ای را طراحی کرده باشید، اما استفاده از ترکیب رنگ نامناسب ممکن است به عدم موفقیت وب سایت شما منتهی شود. تصور کنید رنگ زمینه صفحه سایت شما فیروزه ای باشد و نوشته های روی آن با رنگ سفید نمایش داده می شوند؛ مطمئن باشید اکثر افرادی که به این صفحه مراجعه می کنند قید خواندن مطالب را می زنند و شاید سایت شما سمبل یک وب سایت زشت در انجمن ها و گروه های اینترنتی والبته نردبان شود. از این گذشته اگر از رنگ های تکراری و ساده استفاده کرده باشید، بازدیدکننده ها سایت شما را با بسیاری از سایت های مشابه مقایسه می کنند و رده سایت شما در کنار صدها سایت دیگر قرار خواهد گرفت. 

در ادامه مطلب برخی نکات کلیدی مربوط به انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی وب سایت را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید



ادامه مطلب ...


 

کارت ویزیت اگر معرف شخصیت کاری شما نباشد حتما اولین راه معرفی کار و تخصص شما به دیگران هست. تفاوتی نمی کند که به صورت مستقل کار می کنید و یا عضوی از یک تیم کاری هستید، زمانی دیگران از خدمات شما استفاده می کنند که در زمان نیاز، شما را به یاد بیاورند و بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند. نکات ریزی وجود دارد که اگر در زمان طراحی به آنها توجه کنید در دراز مدت اثرات آنها بریتان ملموس خواهند بود. در ادامه مطلب به مهمترین نکاتی که در طراحی یک کارت ویزیت باید به آنها توجه شود می پردازیم.



ادامه مطلب ...


 

وقتی به فکر راه اندازی سایت یا وبلاگ جدیدی هستید، چیدمان صفحه را بر چه اساسی مشخص می کنید؟‌ شاید هم به عنوان یک طراح و برنامه نویس وب با یک مشتری مواجه اید که از شما خواسته سایتی برایش راه اندازی کنید یا سایت قبلی اش را باز طراحی کنید. 

در راه اندازی یک وب سایت جدید یا بهبود نسخه قبلی باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد که به تدریج و به طور مفصل در نردبان به آنها می پردازیم. اما امروز نوبت این است که سراغ «HeatMap» برویم. بخش مهمی که اغلب فراموش می شود و شاید هم بسیاری از وجود آن اطلاع نداشته باشند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

مدتی است که جنگی طولانی در وب موبایل به راه افتاده است و می توان آن را با این پرسش خلاصه کرد: آیا یک وب موبایل وجود دارد؟ موضوع بر سر وجود یک وب جدید است که به آن وب موبایل می گویند. اما آیا عملکرد تلفن های هوشمند آنقدر متفاوت است که باید سایت های مخصوصی برای آنها طراحی شود؟ یا اینکه فقط یک وب وجود دارد و روش های رسیدن ما به آن متفاوت است؟ برخی معتقد اند که باید برای بازدیدکنندگان موبایل یک نسخه متفاوت از وب سایت طراحی کرد. اما این مقاله قرار است در مخالفت با این ایده باشد. 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پله پله با فناوری های اینترنت و آدرس nardebaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 32
بازدید کل : 51054
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1